KENT SOKAK

İzinsiz festival günler sonra kaldırıldı

Antalya – Geçtiğimiz günlerde büyükşehir belediyesi işbirliğiyle valilikten izin alınmadan Cumhuriyet Meydanı’na kurulan stantlar bugün valilik tarafından kaldırıldı.

Antalya Cumhuriyet Meydanı’nda Muratpaşa Trabzonlular Derneği ile Trabzon Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle düzenlenen ‘7 Bölge 7 Renk Trabzonlular Festivali’ izinsiz olduğu gerekçesiyle bugün kaldırıldı. Geçtiğimiz günlerde başlayan festival çevre esnafı ve vatandaşlardan büyük tepki almıştı. Festivalin organizasyonunu yapan Muratpaşa Trabzonlular Derneği Başkanı Atila Pınar, vatandaşın tepkisine hak verdiğini, gelecek yıllarda yapılacak festivallerde hataları düzelterek, görünüme ve konuma önem vereceklerini söyledi. Festivalin 14 Haziran Pazar günü son bulacağını sözlerine ekleyen Pınar, “Festivalimizin bu yıl ikincisini düzenliyoruz. İlki geçen yıl Cam Piramit’te yapıldı. O bölgede ziyaretçiye ulaşmamız zor oldu. Bu nedenle Trabzon Büyükşehir Belediyesi, Antalya Büyükşehir Belediyesi ile görüşerek, festivalin kurulma noktası konusunda yardım istedik” dedi.

Antalya Trabzon Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Müslim Kahveci ise festival ile alakaları olmadığını belirtti. Kahveci, “Festival öncesi bizzat beni arayarak Trabzonlularla ilgili bir etkinlik yapılacağını söylediler. Dernek adına üyelerimize SMS atmamızı ve festivalden bilgilendirmemizi rica ettiler. Ben de araştırdım, gerekli izinleri aldıklarını öğrendim ve arkadaşlarıma üyelerimize SMS atılması konusunda istekte bulundum. Antalya Trabzon Kültürünü Yaşatma Derneği olarak festivalle tek bağımız budur” dedi.

Festivalin Cumhuriyet Meydanı’nda kurulması konusunda gerekli izinlerin Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından verilmediğini belirten bir belediye yetkilisi, “Cumhuriyet Meydanı üçüncü derecede SİT alanı olarak görülüyor. Oradaki etkinlik izinleri ise Antalya Valiliği tarafından verilir” dedi. Valilik kaynakları ise Cumhuriyet Meydanı SİT alanı olduğu için yapılacak etkinliklere Antalya Valiliği’nin izin verdiğini kaydetti. SİT alanı olduğu için yapılacak etkinliklerin izni için Antalya Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’nden de onay istendiğini aktaran valilik kaynakları, şunları kaydetti:
“Cumhuriyet Meydanı’nda yapılacak etkinliklerle ilgili kurumların bize yaptıkları istekleri değerlendiririz. Kişisel ve tüzel talepler değerlendirilmeye alınmaz. Cumhuriyet Meydanı’ndaki festival ile ilgili bize başvuruyu yapan Antalya Büyükşehir Belediyesi. Belediye bize yazıyla başvurmuş. Biz de SİT alanı olduğu için bu tür benzeri etkinliklerdeki gibi aynı yolu izlemişiz ve belediyeyi Antalya Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’ne yönlendiren bir yazı yazmışız. Fakat valilik olarak bize bir dönüş olmamış. Burada bir durma meydana gelmiş. Valilik olarak etkinliğe verilmiş bir iznimiz yok. Burada sorumluluk Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin.”

Körfez gazetesi’nden Müzeyyen Yüce’nin haberine göre, gözleme, kebap gibi yiyeceklerin açık havada yapılıp satıldığı derme çatma stantların hem pislik yuvası olmasına, hem görüntü kirliliği yaratmasına, hem de dünya kenti Antalya’nın seyir terası konumundaki meydanı duman, is, yanık kokusu içinde bırakmasına tepki gösteren vatandaşlar ise, Büyükşehir Belediyesi’nin bu rezalete nasıl izin verdiğini merak ediyor. Muratpaşa Trabzonlular Derneği’nin yöresel ürünleri tanıtmak amacıyla düzenlediği ‘fuar’da Adana şalgamından İzmir peynirine, Malatya kayısısından Gaziantep kebapçısına kadar her şey stantlarda sergileniyor. Trabzon’u temsil eden ise hiçbir şey yok.

KERMES SANDIK, FUAR ÇIKTI
Cumhuriyet Meydanı ve Kaleiçi esnafının ‘iş yapamıyoruz’ diye şikayet ettiği sözde fuarda stant kuranların da aldatıldığı iddia edildi. Büyükşehir Belediyesi’nin izni dâhilinde Muratpaşa Trabzonlular Derneği’nin düzenlediği duyurulan sözde fuar, aslında Nilay Organizasyon tarafından yapılıyor. Nilay Organizasyon’un sahibi de Muratpaşa Trabzonlular Derneği’nin başkanı Atilla Pınar. Hem dernek başkanı, hem de şirket sahibi sıfatıyla çeşitli illerde esnafı arayarak davet eden Pınar’ın tamamen ticari amaçla hareket ettiğini söyleyen stant kiracıları, Büyükşehir Belediyesi’nin böyle bir duruma sessiz kalmasına da tepkili

FUARA GELDİK, KANDIRILDIK
İstanbul’dan gelerek Cumhuriyet Meydanı’nda baharat ve kuruyemiş stanttı açan Eyüp Kızılarslan, “Beni Nilay Organizasyon şirketi arayarak Antalya’da Trabzonlular Derneği fuarı düzenlendiğini söyledi ve tek baharat ve kuruyemişçi olarak stant açmamızı istedi. Biz de tek olacağımız için kabul ettik. Fuarcıyız zaten. Çeşitli illerdeki fuarlara katılarak ürün tanıtımı yaparız. Ama geldiğimizde gördük ki tek baharatçı değiliz” dedi. Stant ücreti olarak da 7 bin 500 TL verdiklerini ifade eden Kızılarslan, “Burası fuar değil pazar. Kandırıldık. Daha geçen hafta Marmaris’teydim. Açılışını belediye başkanı yapmıştı. Buradaki başkan uyuyor mu?” diye sordu.

BELEDİYE NASIL İZİN VERİYOR?
Aynı durumu yaşayan bir diğer fuar esnafı Fevzi Akın, Eskişehir’den geldiğini belirterek, “Biz çeşitli illerde yapılan fuar organizasyonlarına katılarak burada ürünlerimizi sergileriz. Yine fuar organizasyonu olarak geldiğim Antalya’da akıl almaz bir manzara ile karşılaştım. Derme çatma yerlerde akşamı zor ediyoruz. Üstelik satış da yapamıyoruz. Fuarda herkesin bir yeri olur, ancak benim yanımda çiğköfteci var. Ne düzen var, ne de hijyen. Belediye buraya nasıl izin veriyor anlamış değilim” diye dert yandı. Gaziantep’ten kebap satmak amacıyla fuara katıldığını söyleyen bir diğer esnaf Kemal Bostan ise, “Kebap yerine çiğköfte satıyorum. Kalktım nerelerden geldim, ama durum bu. Stant ücreti olarak ise bin TL verdim” açıklamasında bulundu.

PARA SANATÇILARA VERİLMİŞ
Esnaftan gelen bu iddiaların odağında olan Muratpaşa Trabzonlular Derneği Başkanı Atilla Pınar ise, kendini savundu. Nilay Organizasyon şirketinin kendisine ait bir şirket olduğunu kabul eden Pınar, stant başına alınan ücretlerin fuar organizasyonu kapsamında akşam Cumhuriyet Meydanı’nda çıkan sanatçılara verildiğini belirtti. Esnafın iddialarına da net yanıtlar vermeyen başkan, bu durumdan belediyenin haberi olduğunu ifade etti. Aynı zamanda meydanda bulunan Büyükşehir Belediye zabıtalarından bazılarına durumu izah ettikten sonra belediyenin haberi olup olmadığını sorduğumuzda ise aldığımız cevap durumun ne kadar ciddi olduğunu gösterdi. Bazı zabıtalar, “Belediyeye durumu söylüyoruz. Çevre esnaftan da şikâyetler alıyoruz. Ama bu iş danışıklı dövüş, siz de haberini yapın da Kaleiçi’ne yakışmayan bu görüntüden kurtulalım” dedi.

MEYDAN 20 GÜNDÜR İŞGALDE
Cumhuriyet Meydanı’nda stant açan esnafın yanı sıra yıllardır Kaleiçi’nde çalışan esnaf da bu durumdan şikâyetçi. Neredeyse 20 gündür bu manzara ile karşı karşıya olduklarını söyleyen Kaleiçi esnafı, belediyeye bu durumu bildirdiklerini ve hala bir sonuç alamadıklarını söyleyerek dert yandı. Geçen hafta da Gaziantepliler Derneği tarafından bir kermes yapıldığını belirten çevre esnafı, “Adı değişiyor, ama stanttaki kişiler aynı. Burada yöresel tatlar sergilense Antalya’nın tanıtımına katkı yapar, ama burası resmen pazaryeri gibi” dediler. Cumhuriyet Meydanı’ndaki manzaranın Antalya Trabzonlular Derneği tarafından yapıldığının konuşulması ve yayılması üzerine açıklama yapan dernek Başkanı Müslüm Kahveci ise, “Cumhuriyet Meydanı’nda yapılan kermesin bizimle bir ilişkisi ve alakası yoktur” dedi.

“MAĞDUR OLAN BİZİZ”
DHA’dan İbrahim Laleli’nin haberine göre ise, çevre esnafı ve Antalyalıların görsel kirlilik oluşturduğu gerekçesiyle gösterdiği tepki üzerine Antalya Valiliği harekete geçti. Herhangi bir izin alınmadan yapılodığı belirlenen festival valilik emriyle sona erdirildi ve meydan boşaltıldı. Dün gece festival yönetimine bildirilen ‘Alanı hızla boşaltın’ talimatı, sabah saatlerinden itibaren Antalya Büyükşehir Belediyesi Zabıta ekipleri ve polislerin gözetiminde yerine getirildi. Farklı şehirlerden festivale gelen katılımcılar stant çadırlarını söktü, ürünlerini toplayarak alanı terk etti. Öğle saatlerine kadar alanın tamamen boşaltılmasının ardından belediye temizlik ekipleri meydanı temizledi.
Festivalde stant açan katılımcılar ise “Mağdur olan biziz. Pazar gününe kadar süreceği söylenen festivale katılım için para ödedik. Üç gün önceden boşaltmamızı istediler” dedi.